Uw betrouwbare keuze Focwa AAS


Activeer Lifetime Waranty
Activeer Lifetime warranty

Nieuws

Dat de auto voor een hoop van uw klanten geen "heilige" koe meer is wist u natuurlijk al lang. Uw klanten kijken steeds kritischer naar de prijs van een onderhoudsbeurt of reparatie.

Ik Wil onderdelen.nl
online shop

Partsbase
online catalogus

Ik Wil onderdelen.nl
online catalogus

Procedures

CAS retouren: Procedure en voorwaarden

Wilt u artikelen retourneren bij CAS (voor garantiegevallen gelden andere regels), dan zijn er enkele spelregels, die u dient te weten om teleurstellingen te voorkomen. Voor alle retouren geldt dat vergissingen die aantoonbaar te wijten zijn aan CAS natuurlijk zo snel mogelijk coulant door ons hersteld zullen worden, waarbij u verkeerd gekregen artikelen uiteraard zonder problemen retour kunt sturen. Neemt u hiervoor dan zo snel mogelijk na ontvangst en constatering van onze vergissing contact met ons op. Ook voor andere vragen over deze procedure kunt u contact opnemen met op het gebruikelijke nummer.

 

  • Let u op de geldigheidstermijn voor het retourneren:

Voor alle retouren: Aankoopdatum binnen een termijn van 10 weken

  • De retouren worden gecontroleerd op aankoopdatum en aankoopnummer, eventueel kunnen we u vragen om een aankoopnummer. Zo weet u ook zeker dat u het juiste bedrag krijgt gecrediteerd.

 

  • Bepaalde groepen artikelen komen niet voor retour in aanmerking: (tenzij anders afgesproken)

Accu's; indien gemonteerd

Montagemateriaal voor uitlaten

Reparatiesets voor remmen

Elektronische delen (neemt u contact met ons op bij een verpakking met onverbroken zegel)

Oliƫn en vloeistoffen (Dreumex en Valvoline artikelen)

Speciaal aangemaakte verfspuitbussen

 

  • Wij kunnen geen artikelen retour nemen die u zelf ook niet zou willen ontvangen:

Beschadigde en/of onverkoopbare artikelen/verpakkingen

Beschreven en/of vervuilde artikelen/verpakkingen of voorzien van eigen bestickering

Aangebroken verpakkingen (kleiner aantal dan standaard verpakkingseenheid)

Neemt u meteen na ontvangst/constatering contact met ons op, wanneer u toch artikelen van ons in een staat zou ontvangen zoals hierboven beschreven. Wij zullen dan de nodige maatregelen nemen om deze om te ruilen. U kunt hier niet later/achteraf bij retour sturen nog een beroep op doen.

  • Artikelen die speciaal op wens zijn besteld kunnen niet altijd retour vanwege het speciale karakter van deze artikelen. Deze artikelen dienen van tevoren aangevraagd te worden. Nadat wij deze artikelen beoordeeld hebben kan het zijn dat ze niet retour kunnen, of dat er behandelingskosten in rekening worden gebracht.

 

  • Bij het retourneren van trekhaken en kabelsets van Thule worden 15% behandelingskosten in rekening gebracht.

 

Statiegeld

Voor het retourneren van statiegelddelen geldt dat u deze aanbiedt in de verpakking die u van ons heeft ontvangen.

 

Garanties

U kunt garanties zonder claim aanbieden als ze voorzien zijn van een volledig ingevuld garantieformulier, aankoopnummer en/of binnen 12 maanden na aankoopdatum. Toegestuurde garantiegevallen zonder garantieformulier en/of zonder aankoopnummer zullen wij aan u retourneren. Er is geen minimumbedrag voor garantiegevallen.

 

Garanties met claim

Procedure garantie aanvraag SKF met claim

Indien u aansprakelijk wordt gesteld voor motorschade, handel dan als volgt:

  1. Vraag een formulier aan bij CAS onder vermelding van het SKF artikelnummer. U ontvangt een SKF schadebeoordeling formulier met vermelding van uw garantienummer.
  2. Vul het formulier volledig in:
    a. Gegevens klant
    b. Uw gegevens
    c. Gegevens voertuig
    d. Omschrijving schade
  3. Mail het ingevulde formulier naar automaterialen@casauto.nl
  4. Per geval wordt beoordeeld of de situatie aan de auto bekeken moet worden. Wanneer noodzakelijk wordt een expert van SKF ingeschakeld.
  5. Bij beoordeling ter plaatse door SKF is werkwijze als volgt:
    a. Wij nemen contact met u op voor het maken van een afspraak.
    b. Wij komen samen met SKF bij u langs.

6. Na beoordeling ter plaatse wordt zoveel mogelijk direct een rapportage gemaakt met een eindconclusie, inclusief eventueel fotomateriaal.

7. Als er vervolg onderzoek nodig is, worden onderdelen door SKF meegenomen voor verdere analyse.

8. De uitslag van deze analyse wordt dan zo spoedig mogelijk per e mail aan u bevestigd.

9. Zonder expertise rapport of beoordeling vooraf kunnen helaas claims niet in behandeling worden genomen.

 

Procedure garantie aanvraag overig met claim

Indien u aansprakelijk wordt gesteld voor motorschade, handel dan als volgt:

  1. Vraag een formulier aan bij uw verkoopbinnendienst team onder vermelding van het artikelnummer. U ontvangt een schade beoordelingsformulier met vermelding van uw garantienummer.
  2. Vul het formulier volledig in:
    a. Gegevens klant
    b. Uw gegevens
    c. Gegevens voertuig
    d. Omschrijving schade
  3. Mail het ingevulde formulier naar automaterialen@casauto.nl
  4. Per geval wordt beoordeeld of de situatie aan de auto bekeken moet worden. Wanneer noodzakelijk schakelen we een onafhankelijke expert van de Hanselman groep in.
  5. De expert neemt rechtstreeks contact met u op voor het maken van een afspraak.
  6. Als blijkt dat de schade niet door foutieve montage veroorzaakt lijkt te zijn, dient u de volgende zaken naar ons toe te zenden:
    a. Omschrijving schade
    b. Expertise rapport
    c. Betrokken onderdelen
    d. Factuur eerste montage, en schatting schadebedrag
    U stuurt deze bescheiden en goederen dan naar ons, onder vermelding van het garantienummer.
  7. Indien een bezoek van de expert niet noodzakelijk is, dan kunt u de goederen en bescheiden meteen aan ons toesturen.
  8. De goederen worden door de leverancier geanalyseerd. De uitslag van de analyse wordt zo spoedig mogelijk per e mail aan u bevestigd.
  9. Zonder expertise rapport of beoordeling vooraf kunnen claims helaas niet in behandeling worden genomen.
  10. De expertisekosten voor afgewezen claims zullen wij aan u doorberekenen.

 

Garanties banden

Banden met minder dan 30% restprofiel of ouder dan 3 jaar kunnen niet voor garantie worden ingenomen. Banden met balanceer- of uniformiteitproblemen en een restprofiel van 90% of minder kunnen niet ter garantie worden aangeboden. Artikelen welke niet in aanmerking komen voor garantie blijven ter beschikking van de rechtmatige eigenaar voor 30 dagen na inspectiedatum. Na deze datum zullen deze artikelen vernietigd worden. Bij af- of goedkeuring kunt u binnen 1 week uw bezwaar kenbaar maken.